Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaje Warszawskie chcą budować nowy zakład naprawy tramwajów

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tramwaje Warszawskie chcą budować nowy zakład naprawy tramwajów
fot. TWObecna siedziba Zakładu Naprawczego TW na zajezdni Wola
W ciągu najbliższego dziesięciolecia Tramwaje Warszawskie chcą zbudować nowy Zakład Naprawy Taboru, który zmieni lokalizację - z Woli na Koło. Przewoźnik chce zwiększyć moce naprawcze i rozbudować swój potencjał serwisowy, stąd pomysł o budowie nowej siedziby tej części przedsiębiorstwa.

Jednym z zadań planowanych do realizacji przez Tramwaje Warszawskie w horyzoncie najbliższych lat jest przeniesienie Zakładu Naprawy Taboru z obecnej lokalizacji w zajezdni Wola, na teren Zakładu Energetyki Trakcyjnej i Torów przy alei Prymasa Tysiąclecia. Jak mówi Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy spółki, TW chcą zrealizować to przedsięwzięcie do 2034 roku, o ile przewoźnik zabezpieczy niezbędne finansowanie.

– Aktualnie prowadzone są prace związane z przygotowaniem materiałów przetargowych na postępowanie, w ramach którego wykonana zostanie koncepcja zagospodarowania terenu Zakładu Energetyki Trakcyjnej i Torów wraz z opcją wykonania dokumentacji projektowej – odpowiada Urbanowicz pytany o stan zaawansowania tego projektu.

Potrzebna rozbudowa i większe moce przerobowe

Za decyzją odnośnie przeniesienia zakładu naprawczego (a de facto budowy go zupełnie od nowa) stoi przede wszystkim konieczność zwiększenia jego mocy przerobowych. Ponadto przewoźnik potrzebuje też miejsca, które będzie znacznie lepiej przystosowane do obsługi nowych tramwajów stanowiących już większość floty TW, a ich liczba będzie się tylko zwiększała - spółka prowadzi aktualnie przetarg na zakup co najmniej 20, a docelowo aż 160 nowych pojazdów, choć to na pewno nie koniec potrzeb przewoźnika.

– Na rozbudowę zakładu na Woli nie pozwala miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Dodatkowo ograniczone możliwości rozbudowy stanowią istotne bariery dla przystosowania i rozbudowy Zakładu na potrzeby dostosowania zaplecza technicznego do rosnących potrzeb transportowych miasta. Lokalizacja zakładu na terenie Zakładu Energetyki Trakcyjnej i Torów oferuje korzystniejsze warunki przestrzenne pozwalające na stworzenie nowoczesnego zaplecza technicznego, spełniającego aktualne standardy obsługi taboru tramwajowego, co w dłuższej perspektywie przełoży się na poprawę jakości usług komunikacyjnych dla mieszkańców – tłumaczy rzecznik Tramwajów Warszawskich.

W tym momencie spółka nie chce też spekulować na temat kosztów tej inwestycji oraz potencjalnych możliwości pozyskania dofinansowania tego zadania.

Naprawy Główne dla więcej niż 65 wagonów

Witold Urbanowicz pytany o zakres inwestycji w obecnym zakładzie na Kole odpowiada, że zakres planowanego postępowania na opracowanie koncepcji oraz projektu dotyczy budowy kilku obiektów - hali napraw, hali warsztatowej, lakierni całopojazdowej a także magazynu oraz innych obiektów niezbędnych do funkcjonowania zakładu naprawczego.

W obecnym zakładzie na zajezdni Wola (która ma zostać zresztą docelowo sprzedana, a Tramwaje będą musiały się z niej wynieść) przewoźnik jest w stanie realizować Naprawy Główne w różnym zakresie dla maksymalnie 65 tramwajów - zarówno nisko- jak i wysokopodłogowych. Do tego w Zakładzie Naprawczym przeprowadzane są też naprawy utrzymaniowe taboru historycznego, naprawy pokolizyjne a także obręczowanie kół tramwajowych.

– Budowa nowego zakładu pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych, głównie z powodu powstania większej liczby stanowisk naprawczych, a nowe wyposażenie pozwoli na zwiększenie zakresu o kompleksowe naprawy najnowocześniejszego taboru niskopodłogowego – mówi rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Jeden zakład naprawczy wystarcza

Jednocześnie, zdaniem Urbanowicza, posiadanie przez Tramwaje Warszawskie jednego zakładu naprawiającego tabor jest wystarczające w skali bieżącej działalności spółki.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Z Krakowa na tory Warszawy – prefabrykowana rewolucja na pl. Zawiszy

Komunikacja

Z Krakowa na tory Warszawy – prefabrykowana rewolucja na pl. Zawiszy

Redakcja/inf. pras. 11 czerwca 2025

Warszawa. Pierwszy tramwaj na pętli Stegny

Komunikacja

Warszawa. Pierwszy tramwaj na pętli Stegny

Jakub Rösler 09 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie: Weekendowe prace w centrum i w Wilanowie

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Warszawa: Tramwaje wróciły na wiadukt przy Arkadii

Komunikacja

Warszawa: Tramwaje wróciły na wiadukt przy Arkadii

Redakcja/inf. pras. 27 maja 2025

Zobacz również:

Z Krakowa na tory Warszawy – prefabrykowana rewolucja na pl. Zawiszy

Komunikacja

Z Krakowa na tory Warszawy – prefabrykowana rewolucja na pl. Zawiszy

Redakcja/inf. pras. 11 czerwca 2025

Warszawa. Pierwszy tramwaj na pętli Stegny

Komunikacja

Warszawa. Pierwszy tramwaj na pętli Stegny

Jakub Rösler 09 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie: Weekendowe prace w centrum i w Wilanowie

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Warszawa: Tramwaje wróciły na wiadukt przy Arkadii

Komunikacja

Warszawa: Tramwaje wróciły na wiadukt przy Arkadii

Redakcja/inf. pras. 27 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij